We kijken allemaal naar hetzelfde kind, maar zien allemaal wat anders. Hoe ouders het zien, hoe school het ziet en hoe het kind zelf het ziet. 

Als ouder kijk je vol trots en liefde naar je kind. School kijkt voornamelijk naar de resultaten en je kind zelf? Soms overschat het zichzelf, maar vaak onderschat het zichzelf ook. 

Als ouder wil iedereen dat zijn of haar kind vrolijk en zonder zorgen opgroeit. Als je ziet dat jouw kind weinig tot geen zelfvertrouwen heeft en worstelt met zijn of haar schoolresultaten, wil je hier graag verandering in brengen. Meestal lukt dit wel en is het na een tijdje weer opgelost.

Maar soms houdt het langer aan en heb je van alles geprobeerd. Je komt er niet uit en je herkent je eigen kind niet meer. Waar is dat vrolijke, blije kind gebleven? Wie is dat onzekere kind met al die negatieve gedachten?

Op zo’n moment kan mijn hulp goed van pas komen. In een ontspannen sfeer volg en begeleid ik je kind op weg naar de oplossing. De oplossing die bij het kind past en vanuit het kind zelf komt. Samen gaan we op zoek naar de beste manier om met de moeilijkheden om te gaan.
Aan het einde van het coachingstraject heeft je kind meer zelfvertrouwen, kan hij of zij beter omgaan met spanning en stress en lukt het hem of haar om helemaal zichzelf te zijn. Ook heeft je kind ontdekt welke manier van leren het beste bij hem of haar past, hoe hij of zij zich beter kan concentreren voor schoolwerk en hoe negatieve gedachten kunnen worden omgezet naar positieve gedachten. Indien nodig werken we ook aan het plannen en organiseren van het huiswerk. 

Het versterken van de executieve functies middels coaching behoort ook tot de mogelijkheden. De afgelopen jaren heb ik veel nascholing gevolgd en gelezen over executieve functies. Ook heb ik zelf al een aantal keren nascholing voor leerkrachten op het gebied van executieve functies verzorgd voor leerkrachten. Op de manier die bij jouw kind past ga ik aan de slag om ervoor te zorgen dat de executieve functies versterkt worden. Dit kan zijn middels spelvorm, maar ook door het samen plannen en organiseren van het huiswerk. 

De sessies zijn ontspannen en met behulp van spel, tekening, creatieve werkvormen e.d. help ik je kind te ontdekken welke kwaliteiten het bezit en welke oplossing er is voor wat er speelt, of wat er positief verandert kan worden.

Tijdens de sessies wordt je kind zich bewust van wat hij of zij denkt, doet en voelt. Vanuit die bewustwording kan je kind zelf kiezen of hij of zij een situatie wil veranderen en hoe.